Friday, July 17, 2009

My life so far

Masuk hari ni, dah 2minggu aku jadi 3rd year student. First day class aku skipped, sebab termakan hasutan syaitan2 di sekeliling suruh join diorang pergi Genting.



Bila masuk kelas balik on Tuesday, dapat timetable. OMG!! Kelas full throughout the semester. Kalau ada gap pn, sejam dua between classes.Seminggu sekali ada kelas dekat PPUKM. Sabtu ada kelas jugak sampai tengah hari. And classess are up untill August sahaja because lepas tu, we all kena posting for 6 weeks. This time, Psychiatric, Neuro, Geriatric and Medical posting.

Man, I dont heart this semester. I dont!


So, classes berjalan seperti biasa. Suddenly semalam, class rep kata class today postponed and only group 2 will be having class at PPUKM. (Im in Group 1). Which mean, hari ini class tiada. Gila ka? Miracle gila takde class. Seronok berangan2 semalam apa nak buat hari ini.


Tiba-tiba, malam semalam, rasa tak tahu nak buat apa. Plan untuk keluar hari ini dengan Nada,Myra etc dah dicancelkan. Sampai malam semalam,bingung betul tak tahu nak buat apa. Lepas bukak puasa, tengok X-Men balik, then bingung balik nak buat apa. Lalu, aku xsangka, aku capai buku Pathology and study Myocardial Infarction.


Pagi ini aku bangun tidur, bingung lagi. Main Burger Shop kejap, lepas tu aku mandi. Lepas mandi siap-siap and makan, lepas tu aku headed library. Can you believe it? Aku ni dah buang tebiat ke? Sampai library sambung balik study Myocardial Infarction. Apesal lah aku suka sangat topic ni. Serius memang suka!


Tadi, sebelum sampai library, baru aku perasan, banyak sangat unfamiliar faces. Tengok matrix card, semua pakai card sementara lagi. "Ohh 1st year rupanya" . Aku gelak dalam hati. Aku perhati sorang- sorang. Semua pergi class pakai cantik2. Baju berlapis2. Baju cantik belaka.Kasut fancy2. Rambut disisir rapi. Cheewah.


Dlm hati aku cakap "Hmmph amateurs". Biasalah,masa mula-mula masuk universiti, semua melaram nak pergi kelas. Tengok sem depan, sorang-sorang tunjuk tanduk. Last-last jadi macam kami. Kaki selekeh pergi kelas. Pakai jeans, pakai t-shirt. T-shirt pun semua t-shirt universiti. Pesta Konvo lahh, Pesta Angpau lahh, 4KL lahh, Evolusi Intelek lahh. Pakai baju kurung dengan tudung pun, dah tak kuasa nak berlilit-lilit tengkuk. Make-up pergi kelas, jauh sekali. Patutlah kulit muka aku kusam. *sigh*


Aku sampai library, luar dalam library penuh dengan budak 1st year. Wah semangatnya. Biasalah, masa nak masuk universiti, mesti pasang azam nak belajar bersungguh-sungguh, nak dapat 4flat setiap sem. Tapi lepas dapat duit scholar/PTPTN semua azam terbang ke langit. Tapi aku harap budak-budak ni tak hangat-hangat taik ayam, macam aku ni..

Aku tersentuh hiba. Ohh!


Kesian aku. Duit JPA xmasuk lagi, aku tengok orang lain semua dah pergi shopping. JPA busuk hati dengki ngan aku, thats why dia lambat masuk duit aku. Agaknya, bila duit dah masuk, mega sale pun dah habis, Apa nak buat? Dugaan. Hari-hari aku puasa, puasa sunat Rejab and puasa jimat. Bukak puasa masak nasi dengan sardin. Sedihnya!


Sudahlah sentimental. Haish gelilah. Bye!

3 comments:

anisizatyA.J said...

hahahaha..ko ptt byk lg study dohh...ehhee and psl MI mmg best tp tah nape aku still gk malas.dem..anyways ko sabar ah..sempat je duit JPA masuk..sabar kayh

miss AIN said...

sabar weyh!
xlame da tuh, mst jpa masok!
psssttt..jgn lupe blanje aku tony roma's k?;p

vye!
ko dok plaza rah lagi ker?

vYe said...

annes : aku rse mmg ade hikmah...hahhaha lbih baik aku stay and study aje kan? MI mmg fun..aku cam teraddicted skejap...

Ain : aah aku dok plazarah lgi skang...rumah yg same jugak.. rumah aku ade kosong satu, kalo nak datang anytime je..