Monday, August 31, 2009

Merdeka diri,merdeka minda.

Lama gila rasanya tak membelog. Bukan tiada idea atau mood, tapi takde masa. Year 3 is a bitch. Okay,lepas cuti H1N1 hari tu, kami semua telah dibunuh dengan kelas-kelas ganti dan tak lupa juga, simulasi.
Dengan ini, saya mahu mengishytiharkan dah 2bulan saya tidak pulang ke kampung halaman. Bukan tak rindu, rinduuuuuuuuu gila. Tapi sob3. Nak buat macam mana? (percaya laa aku mmg tengah menangis sekarang ni)

So, ok. Malam ni,lebih tepat pada pagi ni, 2am my bestrestest friend Dyla,akan berangkat ke Dublin. So,tamatlah zaman suka-ria saya dan boleh proceed dengan zaman serius dan belajar bersungguh-sungguh.

Bukan maknanya, bila dyla ada saya tak boleh belajar bersungguh-sungguh,dah hanya bersuka-ria. Tapi kami cuma boleh jumpa setahun sekali, so why waste a good time,kan?
So,tak nak cakap pasal Dyla, nanti takut menangis teresak-esak. Cheewahh...

Hari ini hari Kebangsaan.Sudah 52 tahun kita merdeka. Merdeka kah anda semua dari segala bentuk penjajahan? Ingatlah, penjajahan minda merupakan penjajahan yang paling dasyat. Merdekakan minda anda dari segala anasir jahat yang cuba memecah belahkan keharmonian negara kita.Tunjukkan semangat muhibbah antara kita semua. Ingatlah, Satu Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamanakan.

Jangan cepat melatah. Selalu menuding jari menyalahkan negara.Fikirkan apa sumbangan kita terhadap negara. Mampukah anda belajar bersungguh-sungguh. Setimpal dengan semua kemudahan yang telah disediakan. Mampukah anda suatu hari nanti, bekerja bersungguh-sungguh. Bukan bekerja kerana wang, tetapi kerana jasa yang mahu ditumpahkan kepada negara,pengorbananan yang dilakukan untuk negara tercinta.

Saya akhiri entry kali ini dengan, salam kemerdekaan. Merdeka merdeka merdeka!

P/S : Serius aku tengah semangat kemerdekaan ni. Ini yang aku dapat 3bulan di PLKN. And Im very proud of it.

Hari ini Greek season 3 keluar. Cepatlah balik rumah, nak mendownload sepuas-puasnya. Wifi sucks gila!

6 comments:

MeaBerry said...

waw. semangat merdeka yu! hahah trus insaf n nak g study la pasni...


rasa betul2 nak nanges pulak dengar ko tak balik umah 2 bulan weh..

dyla ishak said...

hahaha..gile ko ckp cm tulis ucapan bg pm bace.tak le blah tol

berakhir la zaman bersuke rie ko...dan aku...dem

anisizatyA.J said...

alaaa..lek lek..aku stil ada..hahahha..and aku bru nak suh ko update belog ko..anyways raya nanti lepak dgn nada kayh? ko niiii aku bc psl dila, tbe aku sedey gile dah..huhu

vYe said...

mea : aah..memang smngt merdeka, wpon tahun ni xdpat tgk fireworks dr balkoni umah,cm taun2 lpas...tp semangat tetap ada...

dyla : yelaa..tamat sudah zaman sukaria aku dan ko...

annes : sedih laa..korg dah la sume jauh..aku kat sini terpinga3...uwaaaaa...nages2..

ppwen said...

Miss you..=)

vYe said...

yep I miss you too dear..