Wednesday, January 21, 2009

Senarai Kesyukuran saya

Melihat sangat ramai orang membuat senarai kesyukuran, saya terpanggil juga untuk membuat senarai kesyukuran saya sendiri.Saya pun nak buat jugak. Naah,senarai kesyukuran saya.

  1. Saya bersyukur kerana saya mempunyai keluarga yang besar (really big ok)
  2. Saya bersyukur kerana adik beradik saya semua berjaya-setakat ini.
  3. Saya bersyukur kerana anak2 saudara sepupu saya comel2.
  4. Saya bersyukur kerana saya bijak. Walaupun saya tidak sebijak untuk melanjutkan pengajian sehingga ke luar Negara, tetapi saya tetap bersyukur kerana saya masih dapat belajar di one of the best uni di Malaysia
  5. Saya bersyukur kerana dapat belajar dalam course yang saya pilih instead of some Perkayuan courses.
  6. Saya bersyukur kerana sekolah saya –MRSM Transkrian merupakan sekolah yang paling awesome di alam semesta dan berjaya mendapat tempat pertama untuk ranking PMR 2008
  7. Saya bersyukur kerana saya telah tamat belajar di Kulim, kerana bagi saya Kolej Mara Kulim ialah neraka dunia.
  8. Saya bersyukur kerana saya suka AddMath dan dapat skor A dalam SPM dan mendapat A untuk Math semasa di Kolej.. ( Math susah ahhhh)
  9. Saya bersyukur kerana walaupun kisah cinta saya tidak pernah berjaya- setakat ini, namun kisah hidup saya seperti watak Rani Mukherjee dalam Mujhse Dosti Karoge.
  10. Saya bersyukur kerana semua kisah-kisah cinta saya yang tidak berjaya mengajar saya untuk menjadi seorang manusia yang lebih matang dan kuat.
  11. Saya bersyukur kerana rambut saya hitam legam kerana saya sangat suka rambut yang hitam legam seperti Kajol. Dan saya tidak perlu berpura-pura cool mem-blonde kan rambut saya untuk berlagak seperti Paris Hilton.
  12. Saya bersyukur walaupun kulit saya tidak cerah, tetapi ada juga tourist dari India menyangka saya ialah Preitty Zinta.(cehh perlu ke mention?)
  13. Saya bersyukur,walaupun ramai gadis2 di luar yang terlibat dengan macam2 masalah, saya masih di sini, dengan kelompok manusia yang terlindung dan terbendung.
  14. Saya bersyukur kerana terpilih menyertai PLKN sesi 2006. Itu merupakan salah satu pengalaman yang paling indah bagi saya – minus the cinta monyet part.
  15. Saya bersyukur saya pernah melakukan kerja sukarela kerana pengalaman itu benar-benar mengubah persepsi saya terhadap masyarakat.
  16. Saya bersyukur kerana saya belajar di Bangunan Yayasan Selangor daripada belajar di fakulti saya yang terletak di Kampus Kuala Lumpur yang seperti ‘hidup segan mati tak mahu’.
  17. Saya bersyukur kerana mempunyai kawan2 yang bijak –sangat bijak sebenarnya.
  18. Saya bersyukur kerana saya mendapat tawaran biasiswa kerana saya tidak perlu berhutang dan menghabiskan kira-kira separuh duit gaji saya nanti untuk membayarnya kembali.
  19. Saya bersyukur saya boleh bersiap dalam masa 10 minit. Mandi 5minit,siap2 pakai baju 5minit.Terlewat pegi kelas xmenjadi masalah.
  20. Saya bersyukur saya seorang yang simple. Pakai jeans dan tshirt lusuh buruk gila pon xkisah pergi kelas. Mak kata macam orang keje kilang dush dush
  21. Saya bersyukur saya tinggal di Kampung Baru dan boleh menikmati makanan yang indah-indah. Mati kebuluran adalah mustahil untuk penduduk di sini.
  22. Saya bersyukur menjadi rakyat Ipoh kerana mempunyai banyak port lepak yang selesa dan enak berbanding Mapley yang mahalnakmampostapimakananmcmharamJ.
  23. Saya bersyukur kerana dapat selalu menikmati assam laksa OldTown yang sangat enak.
  24. Saya bersyukur saya tidak buta IT malah saya yang perlu mengajar classmates saya untuk subjek ini di Kolej dulu.
  25. Saya bersyukur kerana tutor-tutor saya semuanya handsome belaka – okay ada yang cantik jugak,
  26. Saya bersyukur kerana saya ada koleksi Grey’s Anatomy kesemua 5 seasons.
  27. Saya bersyukur kerana saya mempunyai taste yang berkualiti kerana bagi saya Sylar itu hot.
  28. Saya bersyukur kerana menonton Pirates of the Caribbean- At World’s end sebanyak 4 kali di cinema. – tidak termasuk beribu-ribu kali menonton DVD.
  29. Saya bersyukur kerana,saya boleh memandu dan ada lesen memandu.
  30. Saya bersyukur kerana walaupun saya tidak berapa mahir memasak(xmahir ok bukan xtahu) tetapi rendang Hari Raya Haji tahun lepas saya yang buat.
  31. Saya bersyukur kerana saya baru membeli handbag yang cantik.
  32. Saya bersyukur kerana Malaysia masih lagi aman – saya sangat simpati dengan saudara2 di Palestin.
  33. Saya bersyukur kerana setakat ini – menjadi LoneRanger WonderWoman tidak pernah membunuh semangat saya untuk hidup (walaupun ramai orang menganggap itu ialah freak dan pathetic)
  34. Saya bersyukur kerana telah menukar nombor telefon kerana so far- hidup saya sangat aman.
  35. Saya bersyukur pernah belajar Bahasa Mandarin di sekolah. Walaupun tidak boleh bertutur dengan baik, atleast saya dapat membaca(sikit2) dan boleh menyanyi banyak lagu2 JayChou, Terima kasih kepada PeiWen kerana banyak membantu saya mengingati phrase2 yang sudah banyak saya lupa.
  36. Saya bersyukur kerana dapat bersekolah di sekolah asrama sejak Form1. Campak saja saya dimana-mana,saya bisa hidup.
  37. Saya bersukur kerana Yogurt Cheese di Secret Recipe disambung kembali (tahu x diorang penah discontinue Yogurt Cheese dulu.*sigh*)
  38. Saya bersyukur kerana pet saya-Buchanan- sungguh comel.
  39. Saya bersyukur kerana walaupun saya tidak sekaya Oprah Winfrey, tetapi setakat ini saya tidak pernah tak cukup makan. (lebih lagi ada laa)
  40. Saya bersyukur walaupun rambut saya tidak se-sihat Anggun dalam iklan Pantene, tapi sekurang-kerungnya saya tidak perlu spend more than 5minutes di depan cermin walaupun setiap hari merupakan bad hair day saya.
  41. Saya bersyukur walaupun saya tidak secantik Katherine Heigl, tetapi saya ade baju yang serupa dengannya dalam Grey’s Anatomy Season 4 episode 10.
  42. Ini pula senarai orang yang saya bersyukur dapat mengenali mereka : Dyla Ishak, Anis Izaty, Amira Azmi, Husna Johari, Raimi Nabilah, Ili Damia, Izzah Kamilah, Syahidah Ariff, Peh Pei Wen, Tan SherLynn, Ayuni Tahir + darling Lin Jia and cinta lama-Umasuttan. (siapa tiada dalam list? later update balik)
  43. And yeay! Baru habis download Grey’s Anatomy episode 12.Syukurr!! wtf??

9 comments:

ayunietahir said...

yay..name aku ade.. wakaka..
im grateful jugak hav a fren like you yang sedikit sarcastic tp baik hati.. cewahhh.. wakakaka

MeaBerry said...

ko tak bersyukur ke mengenali aku yg baik hati lagi tidak pernah takabur ni. weh name abg Naz*** takde ke? She*** f4D!l takde? bkn kah mereke aadalah cinta agung anda?

weh cemane ko wat huruf2 yang mcm bergaris tu. as usual aku terasa amat jakon ni. tlg ajar!

vYe said...

ayunie: aku xsarcastic,aku honest dohh..

mea:name cinta agung aku xde dlm list,sbb kalo aku nk ltak nme diorg,aku kne wat list lain. "Senarai orang2 yang saya bersyukur dapat mencintai mereka" ceeewahh ptuih ptuih...

ppwen said...

haha...ur welcome babe..

banyak syukur jugak,aiyoo...
cny come my house take ang pau lah!!hahahaaa......
xda duit tapi ada handbeg baru jugak...*yiiiaaaoooo.....

saya bersyukur kerana mengenali vye syafiqah yang baik hati dan willing spend her credit to chat with me..

saya bersyukur kerana pet saya,wattrie comel lagi daripada buchanan-walaupun ia comel jugak...

wahahahhaha.....

anisizatyA.J said...

damn..nadia...aku serious tgh wat senarai bersyukur aku seniri..bru smpai 20..aku wat kelmarin then igt nk sambung pas exam.tu pon after bc kt belog hanis zalikha...
cis..kite mmg sehati sejiwe..hhehehehe...
btw,aku pon bersyukur penah knal ko n stuck dgn ko 5 tahun..hehehehe..

psl rmbut blond tu..hahahaha...walaupun rmbut sy ade secebis blond..hahahha..sy tetap suka rmbut sy...
eh eh..cmne ko wat tulisan ade garis potong tu? aku x reti pon

nenasoren said...

eh!menarik!
katne port lepak ipoh yg bes kaw2?
ada tips?

vYe said...

peiwen: about going 2 ur house for cny, i'll think about it, okaay???
anyways, Buchanan is wayyy cuter than wattrie okaay.. watrie??what kind of name is that??

annes: mmg lah kite sehati sejiwa.. btw,apesal gune word stuck??mcm terpaksa akur ngan takdir je..mwahahahah
rmbut ko yg secebis tuh blond ke??? weh bkan kaler laenke??

nenasoren: port lepak mesti lah kopitiam yg blambak2 tp plg best oldtown lahh

anisizatyA.J said...

hahaha..takdela...saje je tanak kasi ko bangge sgt..kang aku ckp bersama melalui segala rintangan selama 5 tahun..ko mule la nk nangis terharu..hahahha...wehhh...word garis cmne nk wat pls

ppwen said...

u know wats call special???wahaha...
ok,u thk about it,ok???wait u in my home!!!